Система виховної роботи в
Гаврилівському ліцеї
Виховна система навчального закладу– це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання та будується відповідно до моделі випускника.
Мета виховного процесу – створення умов для творчої самореалізації особистості та засвоєння нею моральних правил співжиття у людському суспільстві
В основу системи виховної роботи нашого закладу покладено ідеї родинного виховання. Ми враховуємо особливості виховного впливу навколишнього середовища, сприяємо встановленню оптимальних взаємин із соціумом, а також створенню цілісного виховного простору. Найбільш ефективною моделлю взаємовідносин між навчальним закладом й соціальним середовищем, зокрема сім'єю, є їхня взаємодія.
Наша заклад перебуває в пошуку нових концептуальних підходів до здійснення взаємодії з сім'єю; зокрема, вона розглядається як інтегрована соціально-педагогічна система, яка відкрита до зовнішніх впливів різноманітних соціальних інститутів та, у свою чергу, має вплив на їх діяльність. У нашому розумінні родинно-шкільний виховний простір — це соціально-педагогічна система виховання,
Виховання — це процес соціальний у найширшому розумінні. Тому при відборі методів педагогічного впливу на особистість наш заклад віддає перевагу тим із них, застосування яких вимагає організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності.
Оптимізація взаємодії навчального закладу і сім’ї – необхідна умова успішного виховання і навчання дітей. Там, де вчителі і батьки виступають єдиним фронтом, там звичайно краще поставлена навчально-виховна робота закладу і правильно організовано виховання дітей у сім’ї.
Організація роботи з батьками здійснюється за такими основними напрямами:
• вивчення сімей учнів, їхнього виховного потенціалу;
• залучення батьків, усіх дорослих членів родини у навчально-виховний процес як рівноправних учасників, інтеграція зусиль і гармонізація взаємин педагогічного колективу і батьківської громадськості у створенні сприятливих умов для ефективної роботи освітнього закладу;
• формування педагогічної культури сучасної сім'ї та допомога батькам у їхній психолого-педагогічній самоосвіті;
• корекція виховної діяльності родини із різним типом сімейного неблагополуччя.
Співдружність закладу з сім’єю, опора на родинні традиції набуває сьогодні нового педагогічного змісту та особливої актуальності. Адже об’єктивна необхідність взаємодії школи і сім’ї у розвитку особистості має глибокі соціальні й психолого-педагогічні основи.
Трикутник: школа – учні – батьки є опорною схемою у вирішенні більшості питань, пов’язаних з проблемами навчально-виховного процесу. Кожна його ланка є рівноправним учасником всіх шкільних справ, ідей і задумок.
Під основними завданнями родинно-сімейного виховання колектив закладу вбачає:
- гармонійний всебічний розвиток дитини;
- підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах;
- формування в дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди, людяності;
- розуміння пріоритету виховання дітей у сім’ї та гуманних взаємин між членами родини;
- важливості ролі сім’ї у житті суспільства;
- створення сприятливої трудової атмосфери в сім’ї;
- виховання національної свідомості і самосвідомості;
- культура поведінки в сім’ї;
- залучення до традицій родинно-побутової культури українців, активної участі у всенародних і сімейних святах.
Коментарi